Sunday

kenapa dia?

ini penulisan tentang badi cinta lama.


tulis atas kertas nama kau,
berkali kali aku tulis,
kadang kadang terselit mencarot semua.
lepas geram,ni caranya
bukan dengan membunuh,memukul.
itu barbarian.
meluap luap aku benci dengan engkau.
pabila teringat semua tentang engkau.
dalam masa yang sama,meluap luap sayang aku terhadap engkau.
pabila teringat semua tentang engkau.
bodoh rasanya bila bergelumang dengan rasa.

ibarat sekuel,dari indah,hingga lah pedih.
terus menerus datang.
rasa diikat kawat berduri duri.
sikit pergerakan,siat siat badan.
dari awal,aku sudah tahu.
ianya TEMPORARI.
dan aku degil sampai ke hari ini.
ianya kanser yang tak kan mati.


sekuel ini sudah jumpa layar TAMAT nya.
tiada lagi yang selalu.
kau ugut lah aku.
aku akan utuh di sini.
berdiri dengan pendirian aku.
kita muda lagi.
ini semua temporari.
jauh lagi tapak untuk aku jejak.

No comments:

Post a Comment