Sunday

perempuan

perempuan.
wahai perempuan.
jika baca ini entri.
saya menganyam sejuta tika maaf.
ini hanya pendapat aku.

dalam islam,
wanita wajib memakai tudung untuk menutup aurat nya.
bagi aku,tidak salah kita berfesyen dengan tudung.
dari ruang hati aku lapang,
aku suka sangat dengan cara pemakaian tudung si yuna.
unik.betutup aurat sambil berfesyen.apa salah?
tapi jangan lah pakai tudung,baju ketat.jeans ketat.
nampak rambot tejulur ke luar.
macam apa aku tgk.
senyum yahudi tengok.
bila naik motor dengan balak engkau,sangat jelik.
pakai tudung,bonceng smbl peluk erat.tonggek dibuat3.baju kecik dan ketat.
sukalah mencemarkan nama islam?
itu bukan fesyen tp eksyen lebih!
depan mama papa pakai tudung siap purdah.
di belakang mama papa,bogel pon boleh.lagi3 depan balak yang konon BERTANGGUNGJAWAB.
lelaki tak boleh percaya .
lelaki lebih guna nafsu daripada perasaan lain

perlukah beritahu semua orang.
dari budak kecik ke golongan orang tua.
kaw cakap 'eh aku da insaf,pakai tudung.'
sebelom ubah pemakaian,ubah hati dulu ye.
ni tak,perangai tetap di takuk lama.
aku bukan mengutuk niat baik kaw.
tapi usah riak.aku nampak perubahan fizikal kaw.
tapi dalaman aku sangsi.

aku suka tengok orang bertudung.
hati aku rasa sejuk membeku tengok wanita  yang bertudung.
jika betul betul bertudung,janganlah kejap pakai kejap tak.
apa pandangan orang lain nanti?




pakai tudung jika mampu.jika memudaratkan diri sila jangan memalukan nama orang bertudung.
jadi diri sendiri.JANGAN HIPOKRIT.

nota kaki: harap nnt aku pom akan kekal bertudung. doakan ye.

1 comment: