Sunday

dulu, kini itu dua perkara yang beza.

dulu, 
aku kuat menconteng blog aku dengan penulisan tentang kehampaan aku terhadap lelaki.
bertapa pengsongnya pendirian lelaki dalam mencari cinta.
bertapa dustanya lelaki bila berkata "i love you".
bertapa mahu aku tidak percaya garagara lelaki selalu memperkuda kan aku.
aku rebah garagara lelaki.
aku tersungkur garagara lelaki.
cinta aku buat lelaki itu dianggap sekadar pelengkap distatus facebook mereka.
/hampa/
garagara lelaki aku lemah.
tersembam di hati sendiri.
hati aku bak kiub rubik aku susun kembali.
hampir selesai, retak lagi.
/mudah nya aku melangkah ke alam cinta/
sesal bertambah terhadap diri sendiri.
bila lelaki datang mulut manis bak cotton sugar, aku cair.
peristiwa semalam benarbenar mengajar aku untuk tampak lebih kebal dalam menilai cinta.
cinta yang datang sendiri itu lebih indah dari yang dicari.


kini, 
aku gengam harapan agar seorang pria berkuda putih datang memberi cinta.
lantas aku sambut dengan lagu taylor swift. today was a fairytale. :) /how sweet/ 

No comments:

Post a Comment