Friday

ini kah lelaki??

'dongeng nya bila seorang lelaki berkata i love u.'
sejak aku melangkah ke alam uni.
terbuka terbang bebas dari kepompong.
aku mula terbuka dengan fikiran aku.
mengenali hati budi insan gelarannye lelaki.
lelaki niew aku bahagikan kepada berapa bahagian.

ada lelaki yang setia.
tapi setia nya lain.
kata mudamudi.
setia sampai mati.
-_-
susah kan?
tapi kadar nya sikit sahaja.
xbanyak.dikira dgn jari pon boleh.

segelintir atau berani aku kata lelaki yang permain perempuan ramai,
perempuan di luar sana perlu bijak melihat dan jelaskan mata.
mahu pinjam kan speck aku?
bagi luas permandangan.
aku risau juga para perempuan ni.
bila ditipu mula lah salahkan laki.
walhal kenapa kaw xfikir sebelom bercinta?
renung lah ok.

balik ke landasan kisah hidup aku.
sejak aku dipermain kan sebodoh begini.
aku rasa aku mahu metarmofosis
aku nak dari lemah ke berarah.
xmaw lagi sesat dengan laut.
laut yang berpantai kan cinta,berair kan nafsu.

kini aku mengharapkan kompas.
xpon gps pon oke jugak.HAHAHAHA

nasihat untuk para perempuan:
jangan lah kaw bodoh sangat.
xboleh beza mana dajal dan bahagia
kalau kaw kecewe kan si setia.
lagi padah nya.
jadi jangan lah buat keputusan yang silap.
fikir dulu baru buat

nasihat untuk lelaki:
cuba setia oke.aku tahu perempuan lagi ramai dari lelaki era ini.
tapi jangan lah sakit kan hati mereke.

aku berkarya dengan bebas.
sakit hati tampal sendiri.
penat aku nk merayu minx maaf kepada bilangan yang ramai.
keamanan tanpa perang (peace no war!)

No comments:

Post a Comment